دستگاه شیردوش گاو چیست؟

دستگاه شیردوش گاو چیست؟

احتما شما نیز جزء آن دسته از افراد هستید که نمی دانید دستگاه شیردوش گاوی چیست و اصلا چه کاربردی را به همراه دارد. به همین خاطر در این مقاله از گروه صنعتی میتسو قصد داریم تا در ارتباط با این موضوع صحبت کنیم که دستگاه شیردوش چیست و این دستگاه از چه قطعاتی تشکیل شده است.

این دستگاه یعنی شیردوش دام به شما کمک می کند تا شیر گاو و سایر حیوانات را در مدت زمان کوتاهی با سرعت و کیفیت بالاتر بدوشید. در واقع شما عزیزان دو راه برای دوشیدن گاو دارید. اولین و قدیمی ترین روش این است که از کارگر کمک بخواهید که این روش چندین معایب اصلی دارد و معایب شیر دوشیدن توسط انسان عبارتند از:

  • هزینه استخدام کارگر بالاست و در نتیجه هزینه های شما نیز به همان نسبت افزایش می یابد.
  • نیروی انسانی به مرور زمان خسته می شود و کارایی کارگر در ساعات اولیه با ساعت آخر بسیار متفاوت بوده و دستانش قدرت خود را از دست خواهند داد.
  • از طرفی عملکرد هر کارگر با دیگری متفاوت بوده و در صورت نداشتن مهارت کافی به بافت سینه حیوان آسیب خواهد رسید.

اما گروه صنعتی میتسو به شما عزیزان پیشنهاد می کند که از شیردوش های سیار استفاده کنید چرا که این راه حل چندین مزیت اصلی به همراه دارد و عبارتند از:

  • اولین و مهمترین مزیت صرفه جویی در هزینه های نیروی کار می باشد و لازم نیست نگران باشید که آیا کارگران به اندازه کافی مهارت دارند یا خیر.
  • قابلیت اطمینان کار افزایش می یابد.
  • سرعت شیردوشی سه تا چهار برابر سریع تر از شیردوشی دستی خواهد بود.
  • از طرفی مقدار شیر و کیفیت آن نیز افزایش می یابد.
  • این روش استرس حیوان را در هنگام شیردوشی کاهش می دهد چرا که ریتم شیردوشی به صورت یکنواخت است.

شیردوش سیار از چه قطعاتی ساخته شده است؟

حتما برای شما نیز این سوال پیش آمده که شیردوش های سیار از چه قطعاتی تشکیل شده اند که در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که این دستگاه پیشرفته از قطعاتی همچون موارد زیر شکل گرفته اند. این قطعات عبارتند از:

شیردوش سیار از چه قطعاتی ساخته شده است؟

1- پمپ خلاء که وظیفه تولید خلاء برای استفاده در فرآیند شیردوشی را بر عهده دارد و شامل یک پمپ و یک موتور الکتریکی می باشد که معمولاً با برق کار می کند. البته با موتور بنزینی برای مکان هایی که برق وجود ندارد نیز می توانید از دستگاه های بنزینی استفاده کنید.

2- در شیردوش برقی از روغن دان استفاده می شود که البته همه پمپ ها این قابلیت را ندارند و گاها بعضی از آن ها به صورت خشک کارکرده و برخی دیگر نیز دارای روغن دان هستند.

3- مخزن خلاء که حجم مخزن ذخیره بسته به اندازه یونیت و تعداد واحدهای شیردوشی متفاوت خواهد بود و معمولا از پلاستیک یا فلز ساخته می شوند.

4- برای اطمینان از اینکه خلاء از مقدار لازم کمتر یا بیشتر نشود از شیر اطمینان یا سوپاپ استفاده می شود که مکانیسم آن به این صورت است که دستگاه شیردوشی سیار در مسیر خلاء تعبیه شده و در صورت افزایش خلاء باز می شود و هوا می گیرد. در واقع این دستگاه راهی پیدا کرده که در صورت کاهش خلاء، ورودی هوا را می بندد تا زمانی که خلاء در سیستم به حد مناسب (بین 40-50 kp) برسد.

5- قسمت دیگر, درجه و نشانگر است که در مسیر وکیوم نصب می شود و نوسانات احتمالی خود را به گونه ای نشان می دهد که فرد با مشاهده آن می تواند از تغییرات خلاء دستگاه مطلع شود.

6 تپنده یا پولساتور این دستگاه با اتصال دوره ای و شکستن خلاء بین پوسته و آستر، حالت شیردوشی ایجاد می کند و به جریان شیر از سرپستانک گاو کمک می کند که به آن پولساتور می گویند و معمولاً نسبت آن ها بین اعداد 40 و 50 تعیین شده و در پولساتورهای بادی و الکتریکی این اعداد نقش مهمی را برعهده دارند.

7- سطل یا مخزن که شیر به دست آمده از دام های شیرده را در آن جمع آوری و پس از پر شدن تخلیه می کنند. معمولاً جنس این سطل ها از جنس آلومینیومی است اما انواعی از استیل و پلاستیکی نیز در بازار وجود دارند.

8- درب بیدون که از نوعی پلاستیک فشرده و شفاف ساخته شده است که معمولا دارای سه ورودی بوده که یکی برای اتصال شیلنگ وکیوم و دو ورودی دیگر برای شیلنگ های شیر از نوع دو سوراخه آن استفاده می شود.

9- واشر درب بیدون که این واشر از لاستیک مخصوص و گرید خوراکی ساخته شده است که دور درب بطری قرار می گیرد تا کاملا درب بطری را ببندد و از ورود هوا به داخل بطری و افت خلاء به داخل شیردوش جلوگیری کند.

10- شیلنگ شیر شفاف که این شلنگ بلند رابط بین پمپ و مخزن یا سطل شیر بوده و شیر را به مخزن جمع آوری هدایت می کند و معمولاً به دلیل شفافیت, می توان داخل آن دیده شود. در برخی انواع دستگاه های شیردوشی متحرک و ثابت, شیلنگ شیر شفاف در آن ها از لاستیک و مشکی بوده  که البته در هر دو نوع باید جنس آن به تایید سازمان غذا و دارو رسیده و یا به اصطلاح از مواد درجه یک تولید شده باشد.

11- شیلنگ هوای دوبل بلند: این شیلنگ دوتایی بین پولساتور و خرچنگی قرار گرفته و خلاء را از دو خروجی تپنده به دو ورودی خرچنگی دستگاه می رساند. معمولاً جنس این قطعه لاستیکی است اما نوع شفاف آن نیز در بازار وجود دارد که می توانید از نوع شفاف برای خود تهیه و خریداری کنید.

12- خرچنگی: کاسه ای از فولاد یا پلاستیک مخصوص با روکش شفاف بوده که روی آن دریچه ای برای باز و بسته شدن خلاء قرار می گیرد. زیر کاسه خرچنگی چهار لوله تخلیه سوپاپ وجود دارد که هر کدام از آن ها به طریقی به شلنگ سوپاپ کوتاه و دو ورودی متصل می شوند تا هوای محل اتصال شیلنگ خلاء را به پالساتور منتقل کند.

13- شیلنگ یا لوله هوای کوتاه: این شیلنگ رابط بین محفظه و خرچنگی بوده که معمولاً جنس آن لاستیکی بوده و وظیفه آن حمل خلاء در محفظه خرچنگی دستگاه می باشد.

14- پد بوش یا لاینر: این قسمت بسیار حیاتی در دستگاه شیردوشی است و غالبا جنس آن لاستیکی می باشد اما نوع سیلیکونی آن نیز در بازار وجود دارد که در دو نوع بلند و کوتاه ساخته می شود. نوع بلند آن به طور مستقیم به سرپستانک متصل شده و در هنگام استفاده ، نیازی به شلنگ نخواهد بود.

همانطور که می دانید, لاینرهای شیردوش یکی از حساس ترین قسمت های شیردوشی سیار است که برای حفظ سلامت شیر ​​و سلامت حیوانات باید به شدت اعمال شود. به همین خاطر در هنگام خرید شیردوش برقی گاو به این مورد بسیار زیاد توجه داشته باشید.

15- شل: پوسته ای است که لاینر در آن قرار می گیرد و امروزه جنس این قطعه از فولاد ضد زنگ و پلاستیک ساخته می شود.

سخن پایانی

تا اینجای مقاله در رابطه با این موضوع صحبت کردیم که شیردوش گاو چیست؟ اگر شما نیز به چنین دستگاهی نیاز دارید, می توانید برای خرید این دستگاه به گروه صنعتی میتسو به آدرس اینترنتی https://mitso.ir/ مراجعه کرده از محصول خود را یا بالاترین کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید.

}
خرید و مشاوره 09126364208